Likvidácia poistnej udalosti – proces zastupovania klienta

Aká zložitá je likvidácia poistnej udalosti? Čo pre vás urobíme počas zastupovania voči poisťovniam? Nehoda a poistná udalosť nie sú príjemné veci. V All Public Service poskytujeme kompletnú starostlivosť o zákazníka. Ako to celé prebieha, sa dočítate v nasledujúcich riadkoch. 

Likvidácia poistnej udalosti – proces

1. V prípade, ak nám zavoláte ešte z miesta dopravnej nehody, poradíme vám, ako máte v danej situácii postupovať. Pomôžeme vám s uplatnením si asistenčných služieb, na ktoré máte v rámci svojho havarijného, prípadne povinného zmluvného poistenia nárok. Ide prevažne o bezplatný odťah vášho havarovaného vozidla. Asistenčné služby, ktoré poskytujú poisťovne sú rozdielne podľa druhu poistenia a konkrétnej poisťovne. 

2. V prípade, ak ste už odišli z miesta nehody, posúdime vašu reálnu situáciu, porovnáme ju s poistnými podmienkami a pomôžeme vám, čo najefektívnejšie nahlásiť poistnú udalosť do príslušnej poisťovne. 

3. Zabezpečíme obhliadku poškodeného vozidla, ktorej cieľom je zdokumentovanie rozsahu poškodenia.

4. Urobíme kalkuláciu nákladov na opravu vozidla s prihliadnutím na dodržanie technologického postupu a celkovej efektivity opravy.

5. Zašleme do poisťovne všetky potrebné doklady a odkomunikujeme s ňou povolenie na vykonanie opravy.

6. Po obdržaní povolenia na vykonanie opravy vás budeme informovať a zašleme vám kalkuláciu nákladov na opravu. Po jej formálnom odsúhlasení pristúpime k objednaniu náhradných dielov. 

7. Ihneď, ako k nám do skladu prídu náhradné diely, budeme vás informovať a dohodneme si termín, kedy vám bude vyhovovať prevzatie vozidla do opravy. 

8. Vozidlo prevezmeme, rozoberieme a skontrolujeme, či na vozidle nie sú aj iné vnútorné poškodenia. Ak sú, zabezpečíme s poisťovňou ich doobhliadku a po jej odsúhlasení pristúpime k samotnej oprave vozidla.

9. Počas opravy priebežne vykonávame fotodokumentáciu, ktorá slúži na preukázanie rozsahu vykonaných prác a dodržanie stanoveného technologického postupu. O priebehu samotnej opravy vás priebežne informujeme.

10. Hneď, ako vozidlo opravíme odovzdáme, vám ho do užívania. Narozdiel od iných servisov, nečakáme na doručenie krycieho listu, prípadne iného dokumentu zo strany poisťovne.

11. Následne spracujeme všetky potrebné dokumenty preukazujúce rozsah vykonanej opravy a použitých náhradných dielov. Po ich spracovaní vystavíme faktúru za opravu vozidla a pošleme ju do poisťovne na preplatenie.

12. Akonáhle nám poisťovňa doručí konečné oznámenie o ukončení / úhrade poistného plnenia, zašleme vám ho spolu s konečnou faktúrou za opravu. Tá slúži ako daňový doklad a doklad o záruke. V prípade, že ste podnikateľ, požiadame vás o úhradu DPH. Ak máte dohodnutú spoluúčasť pri havarijnom poistení, tak aj o úhradu spoluúčasti.

13. Ak vám poisťovňa bezdôvodne kráti poistné plnenie, prípadne ho odmietne uhradiť úplne, váš spis si preberie naše právne oddelenie. To vám pomôže pri vymáhaní platby či už od poisťovne, alebo od vinníka, ktorý škodu spôsobil.

ZAVOLAJTE NÁM 24/7
Máte problém? Poradíme vám...

Pridajte Komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

error: Content is protected !!